Програма тренінгу
Проектна діяльність як спосіб вдосконалення інформаційної та комунікаційної компетентності
ПОЯСНЮВАЛЬНА
ЗАПИСКА
Актуальність тренінгу.
З огляду
на стрімкий розвиток технологій та згідно концепції Нової української школи
важливими напрямами розвитку для педагогічного складу освітніх закладів,
особливо молодшого звена є вдосконалення власної інформаційної та
комунікативної компетентностей. Сьогодні потреба у впевненому володінні цими
компетентностями підкреслюється запровадженням елементів дистанційної освіти на
фоні пандемії корона вірусу. Вчителям все частіше доводиться використовувати та
вдосконалювати саме ці компетентності.
Предметом тренінгу є діяльність вчителя щодо
вдосконалення власної інформаційної та комунікативної компетентності через
створення інноваційних продуктів викладацької діяльності за допомогою
проектного методу.
Мета тренінгу: сприяти вдосконаленню навичок
користування власною інформаційною та комунікативною компетентністю в учасників
тренінгу та опануванню нових способів створення інноваційних методик та засобів
викладацької діяльності.
Основні завдання тренінгу:
1.
Познайомити
учасників тренінгу з різними видами програм по створенню проектів та
можливостями, які відкриває робота з проектною діяльністю в педагогічній сфері.
2.
На
прикладі однієї з програм опанувати практичні методи і прийоми роботи в ній та
створення проектів, які б відповідали викладацький потребам учасників тренінгу.
3.
Сформувати
в учасників тренінгу бажання опановувати та використовувати нові програми та
інші технічні можливості сучасності задля саморозвитку та створення
інноваційних підходів у власній педагогічній діяльності.
Нормативне забезпечення проведення
тренінгу:
Закон України «Про освіту»;
Концепція
«Нова українська школа»;
Професійні компетентності, які
розвиваються на тренінгу:
−
загально-педагогічна
компетентність (формування та примінення навичок проектної діяльності в
освітньому процесі);
−
психологічна
компетентність (опанування навичок використання комп’ютерних технологій для
створення інноваційних підходів до викладання та включення їх в активну освітню
діяльність);
−
соціально-психологічна
(формування інформаційної та комунікативної компетентностей педагогів).
Опис структури тренінгу.
Тренінг розрахований на 60 хвилин і
складається з трьох модулів
Модуль
1. Основи проектної діяльності та можливості її
використання в освітньому просторі.
Мета
модулю: Познайомити учасників тренінгу з
основами проектної діяльності та можливостями її використання в активній
освітній діяльності.
Модуль
2. Підходи та прийоми створення проектів на прикладі однієї з
програм.
Мета
модулю: Сформувати в учасників тренінгу
навички практичної роботи в програмах по створенню проектів та розробки власної
проектної продукції з урахуванням їх нагальних викладацьких потреб.
Модуль
3. Підсумковий
Мета
модулю: підведення підсумків тренінгу.
На заключному
етапі в ході обговорення результативності методу проектів, здійснюється
презентація вже створених та апробованих на практиці проектних матеріалів, а
також колективна рефлексія: чи виправдалися очікування від тренінгу.
Особливості організації проведення
тренінгу. Тренінг має виключно практичну
спрямованість: більшість обсягу навчального часу займають практичні та
демонстраційні види роботи. Під час карантину з приводу пандемії корона вірусу
тренінг проводиться у електронному віддаленому форматі із залученням
синхронного зв’язку через систему Zoom/
Форми та методи організації
освітньої діяльності. Використовуються
фронтальні, групові та індивідуальні форми організації діяльності, самостійна
робота.
Матеріально-технічне забезпечення
тренінгу: компьютер, електронний ресурс
обмеженого доступу з матеріалами тренінгу, комп'ютерні програми для створення
проектів, допоміжні матеріали.
Форма підсумкового контролю: колективна рефлексія: способи роботи
в програмах по створенню проектів та обговорення результативності цього методу.
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН ТРЕНІНГУ
"Проектна діяльність як спосіб
вдосконалення інформаційної та
комунікаційної компетентності"
№№ п/п |
Зміст навчального модуля |
Кількість
хвилин |
||
Лекційні |
Практичні |
Разом |
||
Модуль
1. Основи
проектної діяльності та можливості її використання в освітньому просторі. |
|
15 |
15 |
|
1.1. |
Знайомство учасників тренінгу. (в дистанційному форматі робота відбувається в системі
Zoom і на форумі електронного ресурсу) |
|
5 |
5 |
1.2. |
Інструктивна презентація, знайомство з методами та метою
проведення тренінгу |
|
5 |
5 |
1.3 |
Дидактичні методи роботи та можливості використання
програм зі створення проектів. |
|
5 |
5 |
Модуль
2. Підходи та прийоми створення
проектів на прикладі однієї з програм. |
|
25 |
25 |
|
2.1 |
Особливості створення продуктів проектної діяльності на
базі програми Film Maker |
|
15 |
15 |
2.2 |
Особливості роботи в програмах по створенню проектів |
|
10 |
10 |
Модуль 3. Підсумковий |
|
20 |
20 |
|
3.1. |
Обговорення продуктивності методу проектів, відповіді на запитання.
(в дистанційному режимі через Zoom) |
|
10 |
10 |
3.2 |
Рефлексія (в дистанційному режимі: враження, побажання,
пропозиції) |
|
10 |
10 |
РАЗОМ |
|
60 |
60 |
Коментарі
Дописати коментар